sâmbătă, 13 aprilie 2013

Un alt Craciun

Sunt franta. Franta de de oboseala. Franta de stres. Franta de nervi. Si rupta-n gura de beata. Glumesc! Am mintea limpede "cacristalul" cum se exprimase la un moment dat, in fuga, cineva....stie el cine... 

In fiecare an, sarbatorile imi intorc viata pe dos. Ma deraiaza, ma deviaza, ma streseaza si ma enerveaza. 
Pentru ca, la mine, ca la nimeni, sarbatorile incep cam cu o luna inainte de 25 decembrie. Si cand vin alea adevarate, eu sunt plina pana la refuz. Satula pana peste cap. Am scris la job atat de mult despre sarbatori anul asta incat, acum, daca cineva imi mai pomeneste de ele, ii sar in beregata. Nu glumesc! Chiar o fac! Si nu sar cu ghearele, ci cu coltii. 

De la 1 decembrie tot scriu despre sarbatori..si-am scris de mi-a venit acru-n gura, simteam cum ma scurg pe scaun pana sub birou, am facut crize de nervi, dadeam din ras in plans si din plans in urlete...am facut bataturi la degete, am inceput la un moment dat sa clipesc des, sa dau din maini si sa vorbesc de una singura. 

Texte, mii de semne, titluri, sapouri, fotografii..toate despre cadouri, brazi, globuri, decoratiuni, mancare, bautura, aglomeratie in magazine, cumparaturi, mos craciun, mos gerila, .opriti sarbatorile ca eu vreau sa cobor!!! Am si acum am palmele patate de carbune...creionul meu a ajuns cat un fir de ata...si acum vad in patratelele machetelor..zecilor de machete pe care le fac zilnic cu si despre sarbatori...casete, bule, tifeturi..zeci de mii de tifeturi...Toata luna decembrie am visat sarbatori, am respirat sarbatori, am trait sarbatori nesfarsite ca intr-un cosmar ce pare ca nu se mai termina. 

Acum m-au navalit sarbatorile pe bune. Alea adevarate. De parca nu mi-a fost suficient cat am sarbatorit de-o luna-ncoace. Eram deja cu nervii la pamant cand a inceput cu adevarat frenezia. Cadouri, magazine, aglomeratie, crapelnita, curatenie, vizite, sute de telefoane, de mesaje si de oameni nebuni. Eu am senzatia ca sarbatorile scot la iveala omul din tine..atunci ii cunosc cu adevarat pe cei despre care aveam o parere cat de cat buna... Fie ca sarbatorile de iarna...Sfanta sarbatoare de Craciunsa te gaseasca...nasterea domnului sa-ti aduca..shut the fuck up!!! 

In Ajun de Craciun cautam panicata un cadou pentru un baiat. Unul dintre cele mai nasoale momente ale sarbatorilor mele: cadouri pentru baieti!!! Manusi? Fular? Ceas? Curea? Tricou? Parfum? Rahat!!!! 

- Nu te supara...poti sa ma ajuti si pe mine cu o chestie? 
-Sigur.. 
- As vrea sa cumpar puloverul asta pentru cineva dar nu sunt sigura daca e marimea potrivita...dar baiatul seamana asa putin cu tine...ai putea sa te duci in cabina sa-l probezi? 
Tipul zambeste, se fastaceste dar se executa. 
Acum intoarce-te cu fata la mine. Acum intoarce-te cu spatele. Acum sa te vad din profil. Sufleca manecile. Acum apleaca-te! Acum dezbraca-te...Uff..am cumparat cadoul, l-am oferit fara sa spun prin ce situatie ridicola am trecut si am rasuflat usurata. Las ca trec si sarbatorile astea... 

Acum ma pregatesc de plecare. A trecut Craciunul si sunt intreaga, daca nu mor de Revelion inseamna ca pot sa indur mai mult decat mi-as fi imaginat vreodata. Dar stai ca azi a trebuit sa bat din nou magazinele si sa caut jucarii!!! Uraa!!! Ca la astea chiar ma pricep!!! Si m-am plimbat jumatate de zi printre papusi si casute pentru papusi, masinute, elicoptere, jucarii de plus, lego si jocuri educative..E incredibil! Au aparut bijuteriile pentru copii, telefoanele pentru copii, laptopurile pentru copii, seturile de manichiura si fardurile pentru copii!!! In curand vor aparea pilule contraceptive si prezervative pentru copii cu aroma de budinca!!!! De data asta m-a ajutat o mamica draguta sa-i dea doamne doamne copii pufosi in continuare ca eu, una, ajunsesem la capatul rabdarii. Am facut o criza de isterie printre rafturi, m-am certat cu o bunica nebuna si m-am repezit la gatul casieritei, dar in rest a fost chiar ok. Adica, se putea si mai rau. 

Acasa, fa bagajele! Sa impachetez si sa despachetez si sa impachetez la loc mi-a luat alta jumatate de zi. Pentru ca eu, pe unde plec, imi car toata casa dupa mine ca o broasca testoasa. Am doua geamantane burdusite si un rucsac si ala plin ochi de parca m-as duce la polul nord si as ramane acolo pe veci...Plus pungile cu cadouri. Si sigur cand voi ajunge la destinatie voi constata ca am uitat ceva acasa. 

Acum, dupa toata nebunia de azi, obosita, pusa pe scandal si cu nervii-n pioneze, nu mai am nici un chef sa plec. Dar am promis, sunt asteptata cu cozonac, vin, sarmale si urlete de copii bezmetici. Ramona mai sa planga cand i-am spus ca vin..cum s-o sun acum si sa-i spun ca nu mai am nici un chef? Ca sunt franta. Franta de de oboseala. Franta de stres. Franta de nervi. Si rupta-n gura de beata. Glumesc! Am mintea limpede "cacristalul" cum se exprimase la un moment dat, in fuga, cineva....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu