duminică, 27 ianuarie 2013

Vrajeli...in ceas de ora 5

M-am trezit la ora 4 dimineata ...din pat sarind pana-n mijlocul camerei pe-un intuneric bezna. Nu cred ca am dormit doua ore toata noaptea...am visat urat dar nu voi vorbi despre asta acum..Dar uite ca mi-am pus de-o cafea si tot asteptand sa dea in foc...mi-am amintit de bunica. Bunica mea era o mica vrajitoare...putea sa-ti interpreteze pe loc orice vis, sa-ti citeasca in cafea orice dorinta, sa-ti vada in carti viitorul...Eram atat de fascinata incat, in fiecare dimineata ii spuneam ca am visat ceva numai ca sa-mi spuna ce inseamna..ce inseamna cand visezi balauri? dar cand visezi bani?  ce inseamna cand visezi ca mananci prajituri...dar cand visezi ...si incepeam, incet incet sa transpun in visele de peste noapte, pe care oricum nu mi le mai aduceam aminte, propriile mele dorinte..cele reale, de peste zi....ce inseamna cand visezi ca e cald afara si ca nu trebuie sa te mai imbraci cu cizmele si ca ai voie sa iei pantofii aia rosii de i-a cumparat mama si te duci la joaca si nu te cheama nimeni in casa la pranz ca sa mananci si sa dormi???.bunica se uita atent la mine, zambind in coltul gurii si-mi raspundea..inseamna ca azi va fi urat afara iar tu vei sta cumintica in casa...mda. clar trebuia sa fac ceva in privinta asta. previziunile nu ma avantajau deloc.

bunica citea si in cafea...le povestea vecinelor de palier despre bucurii si necazuri...o cruce neagra, pe fundul unei cesti...un diavol cu gura deschisa..vazut numai in inchipuirea mea o inima vazuta doar in inchipuirea ei. ai avut un mare necaz dar va trece...te vei intalni cu o femeie tanara...vei afla un secret...uite lacrimi..vei plange in suflet...
in carti, la ceas de seara mereu se intampla cate ceva..un barbat inalt si brunet..un barbat blond care ii tine calea unei roscate...o veste ce vine de la o dama ...un noroc ce se sparge-n ghinion ..grija mare..cartile nu mint....iar vecinele se hlizeau si roseau ca niste fete mari..visau la barbati inalti si bruneti probabil tot de varsta lor..acasa avand unul mic, paros si cu par alb sau fara...pentru ca nu-mi imaginez ca visau la tinerei de 20 de ani..ele de altfel, niste bunici...


acum imi beau cafeaua. cafeaua de la ora 5...si as incerca sa ma uit putin pe fundul canii dupa ce o termin...sa vad si eu..oare vad ceva? la ce imaginatie bogata am...as vedea numai ce-mi doresc..iar eu, cum imi doresc numai chestii imposibile...hm...n-as putea niciodata sa am incredere in perceptiile si simturile mele vrajitoresti... cred  ca, la cat de obosita sunt, in cafeaua de la ora 5 as vedea dublu...iar in cafeaua de la ora 9..as intrezari o noua zi de luni..cu alte texte si machete..alte fotografii si explicatii pe poza...casete, bule si buline...coloane...si biletele lipite pe monitoare...sper sa nu vad  naibii vreun teren ceva..ca am pus-o...

Nu sunt superstitioasa dar..sunt momente in care mintea mi-o ia usor razna...daca vine metroul pana numar eu la 10 inseamna ca ma iubeste...daca vine tramvaiul inaintea autobuzului inseamna ca azi o sa am o zi buna...si tot asa. interesant este ca..dorindu-mi atat de mult sa ma iubeasca sau sau sa am o zi buna ...in momentele acelea de incertitudine ma chinui cumplit rugandu-ma la toti dumnezeii sa vina metroul..numarand din ce in ce mai rar..si mai rar..si mai rar...rugandu-ma sa vina tramvaiul....si parca uite..il vad..sau mi se pare??? ce prostie...normal ca ma iubeste, normal ca voi avea o zi sublima...dar...m-as simti mult mai bine sa mi se si confirme...cu pisicile negre nu am probleme de genul asta. le iubesc. numai prezenta lor in sine imi face ziua frumoasa...iar daca sunt neagre, si mai bine! spuneam ca nu sunt superstitioasa dar cateodata as vrea sa stiu daca visele imi vor reflecta vreodata realitatea...

cand eram mica, tot urmarind-o pe bunica..imi doream intr-o vreme sa fiu vrajitoare...da una buna..apoi mi-am dorit sa fiu mecanic de tren, iar apoi astronaut... de fiecare data cand ma intrebau cei mari ce vreau sa ma fac atunci cand voi fi mare le-o tranteam dc gratie vrajitoare...mecanic de tren...

Am visat tare ciudat in cele doua ore de somn...mi-a ramas o senzatie nasoala..acum as pune mana pe telefon s-o intreb pe bunica ce inseamna...dar...mai bine nu. Cred ca, pana la urma, imi plac surprizele...si mai e un aspect..la cat de multe cafele beau...as afla atatea lucruri despre viitorul meu incat ..dar mai bine lasa...ma intreb doar daca schimb cafelele oare mi se schimba si viitorul? un jacobs mi-ar povesti despre bani iar elita despre iubire?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu