sâmbătă, 15 decembrie 2012

Dintr-o cafenea..

Centrul Vechi. Ceai de ghimbir. O cana fierbinte ce-mi incalzeste palmele. Fum de tigara. Si-un geam cocotat la etaj prin care vad lumea: strazi pustii, oameni grabiti, infrigurati, care merg cu capul in jos chiar daca se tin de mana. Traiesc si viseaza de sub caciuli si fulare. Sunt impreuna dar sufletul le este parca atat de departe..Isi zambesc, isi vorbesc dar nu se vad, nu se simt, nu se asculta. Se prefac doar.

Un alt ceai de ghimbir, o alta cana fierbinte ce-mi incalzeste palmele. Sunt printre oameni. Ca sa nu ma vada nimeni. Ca sa nu ma simta nimeni. Ca sa ma ascund de mine. La o masa din lemn si langa un scaun gol care nu s-a vrut nici el ocupat. Si pe care nici eu nu mi l-am dorit ocupat.

Muzica-n surdina, lumina difuza. Zambete, liniste, miros de vanilie. Amorteala. Mai tii minte cand spuneam ca nu mai simt nimic? M-am inselat. Simt cum trece timpul, iar eu stau pironita-n in loc si-l privesc nedumerita. Dar stiu ca veni vremea cand voi alerga dupa el nebuna, urland si smulgandu-mi hainele de disperare. Dar mai e pana atunci. Deocamdata il privesc doar cum se duce. Fara mine. Caci sunt prea obosita sa mai tin pasul. Il vad, il simt si-l inteleg doar de la un geam cocotat la etaj in Centrul Vechi. Iar de aici, de sus, zaresc iar lumea. De data asta, lumea mea. Cu oameni multi, galagiosi, care rad si plang, care sufera si se bucura, care tac dar spun atat de multe. O lume zgomotoasa, agitata, care canta si danseaza, care plange si zambeste, se joaca si se supara. Si uite ca mai trece un an..dar nu vreau inca sa fac bilantul... locul gol din fata mea nu ma lasa. Nici nu as avea ce trece pe hartie. Ce-am facut eu anul asta? M-am ingropat in munca, in nopti albe, in ganduri negre, in cafele si multe tigari. Mi-e casa goala dar am umplut-o cu muzica si flori, mi-e patul gol dar l-am umplut cu vise si povesti, mi-e sufletul plin dar l-am golit incet, incet iar acum pot in sfarsit sa respir libera. Dintr-o cafenea. Printre oameni. Ca sa nu ma vada nimeni. Ca sa ma ascund de mine.

Am primit o bomboana. Raluca s-a oprit la masa mea si m-a dat o bomboana. Iar pe Lipscani s-au aprins felinarele. Braduti de jucarie clipocesc pe la intrari.

Centrul Vechi. Ceai de ghimbir. O cana fierbinte ce-mi incalzeste palmele. Fum de tigara. Si-un geam cocotat la etaj prin care vad lumea: strazi pustii, oameni grabiti, infrigurati, care merg cu capul in jos chiar daca se tin de mana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu