duminică, 9 decembrie 2012

(ARD)e-te-as!

Am votat. Responsabil. Cu o stampila cam uscata de-mi venea s-o bag in gura sa-si revina. Dar m-am razgandit...Pentru ca am mancat la viata mea prea multa cerneala si la propriu si la figurat. La propriu vorbind, cand scriam cu pixul si stiloul aveam prostul obicei sa bag capacul in gura si ma mozoleam la bot de nu mai ieseam cu zilele din casa. Slava domnului ca acum am tastatura dar nici un chef sa dau cu limba pe ea.

Revenind..spuneam ca m-am dus la vot. Si am votat cu turcii. Da! Cu un nene pe care il cheama..stai sa ma uit pe gugal...asa...il cheama..am gasit!! il cheama...aoleu!! cred ca am votat, de fapt, cu tatarii!!! In fine, nu conteaza pentru ca noi avem o istorie comuna..ne-am intersectat in timp si printre veacuri de foarte multe ori...ar fi fost tare pacat sa nu pastram traditia. Nu mai spun ca turcii mi-au fost simpatici mereu. Cand Stefan se razboia cu ei la Podu Inalt eu urlam din galeria lu Galata asa cum intotdeauna am tinut cu motanul Tom cand il fugarea prin televizor pe micutul Jerry...Ma frustreaza rau desenele alea animate...

Ideea e ca nu ai cu cine vota. Treceam acum cateva zile cu masina prin zona Unirii si, oprind la un stop, imi pica ochii pe un stalp cu afise electorale. Pe el era lipita o coala a4 pe care un nene isi trecuse numarul de telefon, iar indemnul era ceva de genul chiar daca nu votati, macar sunati-ma...Deja ma intrebam ce stie omu sa faca pentru a ma convinge pe mine. Si ca tot veni vorba..femeile voteaza dupa considerente de ordin s-xual. Femeile voteaza nu in functie de ce are omul in cap, ci in functie de ce cred ele ca are in pantaloni. Sau ce le-ar placea sa aiba... Ieri, discutie la coada..Fata, l-am vazut prin cartier pe Ciorbea..da-l incolo de urat! Cine dracu sa-l aleaga pe asta? Nu ai vazut cum arata??? E adevarat ca in politica, in general, conteaza foarte mult marimea, mai ales atunci cand este indreptata cu fata catre electorat. Iar el sta cu spatele.

Cica anul asta nu s-au mai votat partide, s-au votat oameni. Dar, daca habar nu ai cine-i X sau Y te uiti repede la partidul pe care il are in spate..Este imposibil sa votezi un om..un nume despre care nu stii nimic..indiferent de cat de buna a fost strategia lui de campanie..nu ai cum!

Uite, cineva, la un moment dat, inainte de campanie, mi-a propus sa scriu niste reportaje portret pentru cativa candidati. Pliantele urmau sa fie distribuite in tara si Bucuresti. Problema mea era ca, pentru a scrie despre un om, trebuia, mai intai, sa-l cunosc foarte bine..sa-l vad, sa-l simt, sa stiu ce mananca dimineata si cat sta  pe buda..sa stiu cum face sex si ce viseaza noaptea. Mi s-a spus raspicat ca nu ma voi intalni cu ei. Ar fi trebuit sa ma ajut doar de niste cifre si informatii care mi-ar fi fost trimise pe mail. Deci, sa stau eu frumusel in confortul garsonierei mele si sa inventez cai verzi pe pereti. Scriitura la comanda. Da, pot s-o fac! Iti scriu despre orice, am o imaginatie foarte bogata si, cum spuneam mai sus, am mancat multa cerneala la viata mea...dar, daca tot ma pui sa scriu povesti, lasa-ma sa le fac in stilul meu...

Nu inteleg sistemul asta de vot. Omul nu partidul..Pai stii bine ca, odata ajuns la putere, omul acela va lupta pentru interesele partidului din care face parte ca doar nu e tampit, nu? Deci, omul si partidul sunt acelasi drac! In constiinta electoratului nu exista nume, exista grupari politice, ideoilogii politice, nu exista individualism pentru ca pur si simplu nu avem de-a face cu un individ ci cu un intreg mecanism. Individul este doar imaginea partidului. Independentii sunt doar niste nebuni frumosi.

Si mai e un aspect: romanii au votat intotdeauna nu pentru cineva, ci mereu impotriva cuiva...da.nu-l suporti pe adormila, votezi cu chiorosila..si tot asa...imi aduc aminte acum ceva ani buni de tot..la alegerile prezidentiale... cand in scrutinul doi erau iliescu si vadim...sper sa nu gresesc..sper sa-mi aduc bine aminte..nu votasem nici cu unul, nici cu altul..dar, in turul doi, cand am vazut ca vadim ar fi putut deveni presedinte m-am panicat atat de rau incat am pus stampila pe PSD. Raul cel mai mic...orice dar nu ticnila ala! Ca nu voiam sa fiu executata pe stadion...

Azi am votat cu turcii. Sau tatarii. Inca nu m-am lamurit prea bine. Dar, cum spuneam, avem o istorie in spate pe care o respect. Ei ne-au fost mereu alaturi. Turcii. Ei ne-au dorit inca din cele mai vechi timpuri. Numai ca nu prea au stiut cum s-o ceara. Sau am fost noi prea prosti si nu am inteles. Iar tatarii, cand ne vizitau ne dadeau foc. Vizita si incendiul...cred ca de aici vine vorba aia ca romanul a renascut mereu din cenusa..Sper ca tatarii sa intre in Parlament. Iar cand se supara, sa-i dea foc si sa fuga.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu