sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Azi sunt ZEN

Colectionez pietre. Ma fascineaza. Le privesc, le pipai, le miros, le gust, le strang in palme pana ma dor, le cantaresc din prviri si le masor in ani...ma bucur de fiecare crestatura, de fiecare forma rotunda sau colturoasa...Adun de peste tot pietre mici, pietre mari, pietre albe, gri sau colorate..Pietre de rau, pietre din strada, pietre din mare sau din pamant...lucioase sau mate..in geanta port multe pietre si pietricele...probabil ca de aia geanta mea cantareste atat de greu..adunate de peste tot..Acum cateva zile mi-am cumparat o piatra! Este karma mea :) are pictati pe ea doi ochi, o gura zambareata si nasul unui om de zapada. Stiu ca-mi va purta noroc..Nu este chiar o piatra in adevaratul sens al cuvantului dar, cand am vazut-o pe raft, nu am putut sa n-o iau de acolo. A fost dragoste la prima vedere...Imi zambea atat de frumos!
De fiecare data cand o privesc simt cum ma invadeaza un soi de fericire subita..ceva de nedescris in cuvinte..este veselie si-mi vine sa cant, este multumire si zambesc, este..asa..un soi de bucurie ciudata care ma umple, care apoi se revarsa, care imi da incredere si curaj si ma face sa ma simt iar copil. Lumea spune ca-s nebuna...probabil ca sunt putin...dar o piatra va avea intotdeauna o poveste..pe cand cei mai multi dintre oameni sunt .gaunosi..sterpi in suflet si-n priviri. Nici o licarire nu vad sa emane...viata le soarbe zilnic suflul si puterile si vointa...nu-si mai doresc, nu mai viseaza..ei nu mai stiu sa rada...Uneori port cu mine pietre in buzunarele de la blugi, in geaca, in pardesiu sau palton...unii rad si spun ca uite esti atat de mica incat, ca sa nu te ia vantul, porti pietre cu tine..zambesc. ce stiu ei?

In casa am coltul meu special amenajat pentru pietre..Sunt aranjate dupa culoare dimensiune forma...dar nu-mi place simetria..urasc simetria..totul pare aruncat alandala dar, de fapt, e aranjat cu mare grija...stii la ce ma gandesc? ca viata mea pare haotica, isterica, anapoda, mereu pe dos..te pierzi daca intri in viata mea..te nauceste de cap..uiti de ce ai venit si unde vrei sa ajungi...dar, in realitate, viata mea este extrem de ordonata...am invatat, de-a lungul timpului, sa ma joc si sa traiesc intre niste granite bine stabilite..mai sar uneori parleazul, mai trag cu ochiul, uneori cu sufletul dar, in general, ma joc la mine in curte si nu dau drumul la usa la straini. oamenii ma considera, cateodata, salbatica. iar cand ma vad pe strada cantand incet, doar pentru mine, isi spun ca sunt putin nebuna. si cand ma batzai in metrou pentru ca-mi place melodia din casti..si cand incep sa le vorbesc despre...despre ce-mi place mie...si ei nu inteleg...ei nu inteleg ce bine e sa sari in baltile de vara lasate de ploaie..ei nu inteleg ce bucurie simti cand te cateri intr-un copac..ei nu inteleg ce satisfactie ai cand mananci cu mana dintr-un borcan cu dulceata...ei nu stiu cat de bine e sa te odihnesti pe borduri..pentru ca ei nu vor sa se murdareasca, pentru ca lor le este frica sa nu cada, pentru ca ei folosesc lingurita si stau pe banci in parc..ei calca frunzele in picioare, eu incerc sa le adun, ei cand se bucura zambesc in soapta, eu rad in hohote si cu lacrimi..eu ma indragostesc de mintea si sufletul lor..ei...vor doar sa faca sex...eu ii iubesc de la distanta, pentru ei distanta omoara iubirea...eu vreau sa fiu libera, ei vor sa ma aiba.eu vreau sa le cunosc sufeltul ei se ascund in carapace...eu vreau sa ma joc, ei sunt prea seriosi...

Colectionez pietre... Ma fascineaza. Le privesc, le pipai, le miros...ma bucur de fiecare crestatura, de fiecare forma rotunda sau colturoasa...Pietre mici, pietre mari, pietre albe, gri sau colorate..Pietre de rau, pietre din strada, pietre din mare sau din pamant...lucioase sau mate. Imi place sa-mi confectionez  margele desi nu le port niciodata..imi place sa fac globuri pentru pomul de craciun..globuri lucrate din greu, cu grija si multa migala...globuri din boabe de cafea..da, stiu, am o obsesie pentru cafea...imi place sa fac lumanarele parfumate, sa le pictez, sa le pun fundite si sclipici..le lipesc frunzulite uscate, iar apoi stau si ma minunez la ele ore in sir...imi plac obiectele artizanale si mor dupa oalele si ulcelele, mai ales ulcelele, din lut..am casa plina.. am coltul meu de vara ..un cos urias cu scoici si melci din vama...am coltul meu de toamna..cu crengute si frunzulite si castane si nuci si bobite de porumb si fire de grau..si-mi place sa-mi cumpar flori..insa numai florile mele preferate..uite ca in toamna asta nu am facut-o..mereu le zaresc mici si colorate la babutele  care vand pe trotuar..maine o sa-mi iau un buchet urias si o sa impodobesc cu el toata casa...azi sunt ZEN! Si imi promit ca de maine sa nu mai las pe nimeni  niciodata sa ma necajeasca!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu