vineri, 14 septembrie 2012

Greieri in gand...



Inca se aud greierii...toamna tarzie...

Pe scara blocului miroase din nou a vinete coapte..a mai trecut un an... in piata e forfota..strazile gem sub pasi grabiti...prea multi oameni! Traim intre ei, respiram odata cu ei, visam alaturi, avem aceleasi teluri, ne indreptam catre aceleasi locuri, iubim aceleasi lucruri si totusi... suntem singuri.

Maine vreau sa ajung devreme acasa. Sa beau o bere rece, sa ma joc cu Taz, sa ma uit la un film si sa adorm si sa uit..sa uit..sa nu ma mai gandesc. La nimic. Nu am ganduri negre. Ci doar ganduri. Ca niste greieri care imi canta in cap. Un vuiet continuu de voci care ma ametesc. Si nu stiu careia sa ii raspund mai intai. Intrebari...multe intrebari..raspunsuri putine, dar clare. Concrete. De genul unu si cu unu fac doi...Pe care nu le poti combate, oricat de mult ti-ai dori. Si cat de mult as vrea...

Dar cand te apasa ceva in suflet, cand te inteapa si te inghionteste..si cand dormi..tot sentimentul acesta de jena si disconfort, teama, neliniste...se concentreaza parca intr-un singur punct acolo, la tine in vis...nu dispare..il simti vag..ca pe un dusman tacut care te pandeste de dupa colt...iar visele graviteaza in jurul lui si-ti sunt atat de grele. Si dimineata, cand te trezesti, te invadeaza  fara a te forta tu in vreun fel..a stat la panda pana-n zori si te-a navalit acum ca un roi de lacuste veninoase..nu stiu daca exista lacuste veninoase dar...suna bine.
Si incepe o noua zi. Cu cafeaua fara de care nu as putea supravietui, cu muzici si mesaje venite instant de la sute de kilometri distanta. Doar dintr-un click dat de cineva care...isi isi incepe ziua cu o cafea mare si aburinda, ascultand poate si el sau ea muzici si primind mesaje venite din acelasi neant...Apoi iar macheta, materiale, titluri, suhutter...DTP..corectura..si ora 6 cand voi inchide calculatorul si ma voi indrepta spre casa.  Cu greieri in gand...

Inca se aud greierii..toamna tarzie...ce singuri suntem ..dar cine vrea sa recunoasca?? Si ..cum spunea cineva..suntem in criza de timp..ne grabim..nu avem rabdare..dar cum sa ai rabdare? Daca ai avea, inseamna ca dorintele nu-ti sunt adevarate, ci doar o pacaleala. Cine spune care are rabdare minte sau nu-si doreste nimic cu adevarat. Sau isi doreste, dar nu stie s-o faca. ..Eu m-am nascut nerabdatoare..Sa ce? Nu stiu! Dar toata fiinta mea urla a nerabdare...Eman prin toti porii nerabdare..Respir nerabdare...Sa fac, sa ma misc, sa spun, sa cunosc, sa simt, sa gust, sa simt..am mai spus o data. Si daca nu simt nimic..inventez lucruri care ma fac sa plang, sa rad, sa iubesc, sa urasc, sa sper, sa ma misc, sa spun, sa cunosc, sa gust..Inventez lucruri care ma fac sa simt. Totul e in imaginatia mea. Pentru ca imi plac povestile...m-as putea refugia pentru intreaga mea viata intr-o poveste..departe de tot ce-i urat si rau...doar eu si visele mele...e placut..e caldut...e sigur. Si o fac de cand ma stiu. Altfel, nu as putea supravietui printre greieri...

Ieri m-am dus cu Magda, intr-o pauza de masa, pana la Mega Image. Si a venit un baiat. A glumit. Mi-a spus ceva. Am paralizat. Am inghetat. M-am balbait si apoi am luat-o la fuga. Da, mi-e frica de oameni. De oamenii reali. Ii ignor ca sa fiu ignorata. Iar cand am de-a face cu ei...sunt uneori agresiva fara motiv. Adica..eu mi-as gasi intotdeauna motive..de genul avea barba si mi-e frica de barbosi..avea ochelari si mi-e frica de oamenii seriosi...si tot asa...Tipul respectiv, culmea, nu avea nici barba, nici ochelari. Si, cu toate astea, dupa cateva secunde, m-am furisat luand-o apoi la goana printre alte rafturi. M-am dus direct la Magda. Ala s-a luat de mine!!! Magda radea. Si eu radeam, incercand sa salvez aparentele. Saracu, omul a facut doar o gluma. Salbatica..isi spuse ii spuse greierul din gand, probabil, si dadu a lehamite din mana..tot in gand.

Mama imi spunea mereu sa nu dau drumul la usa la straini. Iar eu nu dau drumul nu usii, dar nici macar unui zambet sau unei priviri. Ma scormonesc greierii...

Vreau acasa! Sa inchid usa de doua ori si sa pun lantul....Si sa ascult in tacere doar cantecul greierilor mei ...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu