vineri, 28 octombrie 2011

M-au numarat. Le-a dat cu punct si virgula...

Sambata trecuta au venit si m-au numarat. Acum, se pare ca nu le-a iesit bine rezultatul. In ideea in care locuiesc unde locuiesc, lucrez unde lucrez...dar, totusi, cine sunt?

Printre altele, recenzorul mi-a cerut sa-mi declar locul de munca. Cu alte cuvinte, cineva este foarte curios sa stie la ce firme lucreaza romanii. Aia care, printr-un noroc chior, inca mai au un loc de munca. Poate cine stie, in urma rezultatelor li se nazare ca suntem prea multi activi in campul muncii si ne vor mai disponibiliza de cateva ori ..ca prea se munceste mult in Romania...Ia mai stati voi acasa si odihniti-va. Cum nu fac un secret din asta, adica nu ma feresc sa spun unde lucrez, am raspuns, dar nu am putut sa nu ma intreb de ce vrea statul roman sa stie numele firmelor respective. Nu era suficient sa spunem ca este vorba doar despre firme de stat si firme private? Nu era suficient sa spunem doar profesia? Nu mai punem la socoteala faptul ca orice persoana care isi declara locul de munca poate, de a doua zi chiar, din diverse motive, sa nu mai lucreze acolo. Deci nu vad care este utilitatea unei astfel de intrebari.

La codul numeric personal discutia s-a blocat. Nu l-am dat. "Bine, nu-i nici o problema. Va vor gasi ei..." imi spune recenzorul pe un ton soptit si amenintator. Sa ma si sperii, nu alta! In primul rand, as vrea sa stiu si eu exact cine sunt acesti EI...omul se uita la mine pe sub sprancene, privindu-ma fix si dand din cap cu subinteles...parca deja imi canta prohodul...parca ar fi vorbit despre o societate secreta, un cerc misterios de oameni fara chip...acei Ei in fata carora ar fi trebuit sa tremur desi habar nu am cine sunt...si de ce ar vrea EI sa ma gaseasca tocmai pe mine? "Nu-i nimic, ii raspund, daca ma vor, sa ma caute".

De ce nu am dat CNP-ul? Simplu! Nu pentru ca mi-ar fi fost teama sa nu-mi foloseasca cumva datele in scopuri marsave, cum imi sopteau zvonurile pe la ureche cu cateva zile in urma....nu pentru ca mi-ar fi fost frica sa nu ma trezesc peste noapte cu credite pe care nu le-am solicitat sau cu datorii pe care nu mi le-am dorit...nu pentru ca mi-ar fi fost teama ca nu cumva hotii sa foloseasca datele mele pentru a fura voturi la alegeri...nu. Astea sunt baliverne de prostit multimea si asa indobitocita...teorii ale conspiratiei ieftine si vulgare...samanta de scandal...inca o metoda de a crea confuzie printre naivi..

Motivul este altul si, spun eu, este de bun simt: nu mi s-au explicat foarte clar motivele. Iar eu nu am avut nici timp si nici curiozitatea de a le cauta. Cand am facut credit la banca, mi-am oferit datele personale pentru incheierea unui contract. Mai clar, pentru a beneficia de imprumut. Banca trebuie sa stie cine esti pentru a te putea gasi in cazul in care nu-ti platesti ratele...Cand semnezi un contract cu firmele de utilitati..lumina, gaze..telefonie fixa si mobila...iti dai datele personale pentru a beneficia, printre altele, de un serviciu. Este un alt contract...Sa-mi dau codul numeric personal la recensamant fara sa stiu exact motivul..fara ca motivul sa fie logic, concret, de bun simt...ma scuzati, cu asta nu sunt de acord. Din principiu. Probabil ca, tot din principiu voi fi si amendata. Asta e! Cand ai principii trebuie sa-ti asumi si riscuri. In Romania asa se procedeaza.

Bulibaseala. Balbaieli. Confuzie. Ba nu, ba da, ba nu. Pe nervii nostri si pe timpul nostru. Nu mai vorbesc de banii nostri. Caci din buzunarul romanului s-a organizat referendumul si tot din buzunarul prostului se vor scoate bani pentru eventualele zile de intarziere ...pentru ca acum recenzorii vor trebui sa se intoarca si sa ceara datele personale tuturor celor care initial au refuzat. Si, daca procesul se prelungeste, fiecare zi in plus va costa. O bataie de joc generala, in masa...cum numai in Romania se mai poate intampla. Oficialii se contrazic, se cearta, unii spun intr-un fel, altii spun dupa cum ii taie capul...nu ati fost in stare nici macar sa ne numarati! Stai sa vezi cand ne-or imparti in regiuni!

Mai nou, dandu-si seama ca se-ngroasa gluma, autoritatile propun celor care inca nu au fost "marcati" sa se numere singuri. Este ireal! Tine de domeniul fantasticului! Si al ridicolului. Un haos total asa cum se intampla cam de fiecare data cand statul roman organizeaza ceva. O bulibaseala nationala care i-a aruncat pe unii in confuzie, pe altii in teama si neincredere.

Acum, mai in gluma, mai in serios, citeam undeva despre recensamant si autorul ridicase o problema. In situatia in care un Gheorghe este intrebat despre copiii lui... pai Gigi e in Franta, la munca...Si cu ce se ocupa? Pai face bani...Pai unde lucreaza? Pai pe trotuar, pe strazi, prin autobuze si metrou, prin gari si aeroport...Si ce profesie are? Pai stie sa caute la buzunare. Dar nu-i de ras. Sau..cine stie, poate doar sa radem ne-a mai ramas...Sa radem de noi insine pentru ca, in afara de hlizit, nu suntem in stare de nimic...Romanul face haz de necaz. De cand se stie. Pentru ca este suficient de inteligent incat sa-si dea seama ca e prost...Si culmea, sunt prosti aia care ar trebui sa fie destepti...Si daca tu, ca autoritate a statului esti la pamant, ce poti sa ceri oamenilor de rand care nu vor sa-si dea cenepeul, care se dau romani desi sunt tigani, care sunt ortodocsi dar spun ca sunt atei si cate si mai cate...

V-ati batut din nou joc de noi...cred ca metoda cea mai simpla pentru voi ar fi fost sa ne insirati unul dupa altul in sir indian si sa ne bifati ca pe vite, folosind numaratoarea...dar tare mi-e teama ca si asa v-ar fi dat cu punct si virgula..

2 comentarii:

  1. Treaba cu firma unde lucrezi motivul este simplu, să mai descopere eventual ceva neplătitori de taxe și angajați la "negru".
    Treaba cu CNP-ul mi se pare cam aiurea, din moment ce sunt înregistrat ca cetățean al țării ăsteia, posesor de carte de identitate... bla, bla, bla... ce vor cu CNP-ul meu?
    Culmea, la mine nu au venit încă, dar cine știe, până în al 12-lea ceas mai este vreme, sper doar să nu le dea și cu ghilimele pe lângă virgulă, atunci am să mă întreb, cine sunt eu sau oare eu sunt eu?:))

    RăspundețiȘtergere
  2. habar n-am..si sincer nici nu-mi pasa...incepe sa nu-mi mai pese de nimic...nu m-ar mira ca la sfarsit ma trezesc fiind alta..vorba ta :))

    RăspundețiȘtergere