luni, 15 august 2011

Romanul si sfanta inghesuiala sau despre cum mi-as dori sa va calc in picioare


Sambata, duminica si luni, Romania a clocotit la foc mocnit, facand bulbuci la gura printre-njuraturi meltenesti si flegme de necaz, in sunet de manele si-n miros de gratare.  Unii inca de vineri noapte, altii incepand cu sambata dimineata, ca la un semn, romanii si-au parasit in masa adaposturile si au migrat cu mic cu mare, purtandu-si in bagaje intreaga locuinta, spre zone mai inalte de podis si de munte. Altii s-au dus la mare, dar nu toti au si ajuns. Avantul le-a fost oprit, si unora si altora, de zecile de accidente rutiere produse pe soselele patriei. Unde smecherii fac legea in trafic, gropile se deschid hamesite ca niste gauri negre, indicatoarele lipsesc cu desavarsire, iar muncitorii lucreaza la asfaltare. Sau schimba vreo conducta de apa. Sau, pur si simplu, sparg intre cele doua benzi de mers fara sa stie foarte bine motivul. Si o fac ziua in amiaza mare. De asemenea, nu toata lumea a apucat  sa se intoarca. Pentru ca masinile s-au impotmolit, nu în nisip, ca in Vama Veche, ci in ambuteiaje de ore intregi, sparte, din cand in cand, de mersul bara la bara.
Romanilor le place sa se-nghesuie si sa se calce in picioare. Indiferent de loc si de ocazie. Daca nu se lipesc unii de altii, daca nu se freaca intre ei, daca nu se ating putin, pana nu-si sufla-n fata sau in ceafa  si nu se mesteca pe bataturi nu se simt bine. Unii, oameni mai simpli, prefera sa se imbulzeasca prin piete si targuri sau prin mijloacele de transport in comun. Altii, mai smecheri, aleg sa se-mbulzeasca prin intersectii, pe la stopuri, pe strazile cu un singur sens de mers pe banda si pe autostrazi. „Frate, io ma inghesui unde vrea muschiu meu,da?” Fitosii au ales si anul acesta plajele din Mamaia, Neptun si Costinesti unde se calaresc printre cearsafuri si sezlonguri.  Sunt unii care au navalit precum tatarii, pe DN-ul ce urca spre Sinaia, au inundat terasele din Predeal si Busteni, plajele piscinelor din oras, strandurile, salile de cinema la premiere, mai ales daca vorbim despre Imax.
Unde ne-am mai bulucit anul acesta? De curand, la pomana electorala!  Cum romanii sunt petrecareti fara limite si se bucura mai tot timpul de orice este gratuit, s-au calcat in picioare si in jurul meselor la care se serveau portii de mancare. Uite cat de usor se castiga voturile in romania! Un mic, un carnat, un colt de paine si-o bere....
Tot anul acesta, de Sfanta Maria ne-am imbrancit si ne-am batut pentru a atinge icoana facatoare de minuni a Maicii Domului, de parca se termina si nu mai apucam. De parca cei care reuseau s-o atinga inaintea noastra ii furau si din puterile miraculoase. De parca s-ar fi saturat Maica de atatea pupaturi si rugaminti si ar fi inchis plictisita ghiseul in fata noastra.
Sarbatorirea Maicii Domnului a fost dupa preferinte dar si dupa buzunar. Ca romanul o fi el credincios, dar totul pana la bani. Asa ca, unii unii au preferat calcaturile in mijlocul naturii la gratare, prin jurul Bucurestiului, altii au ales calcaturile in mediu sfant, iar altii si-au dorit sa fie calati in picioare pe Valea Cerbului, la Gura Diham, sau pe plaja in Costinesti. Gusturile nu se discuta!
Dar Sfanta Maria a trecut.  Nu ne-a ramas decat Sfanta Inghesuiala si imbulzeala tipic romaneasca cu care trebuie sa ne descurcam singuri. Fara miracole, pentru ca nu ar face nici ele fata. Se stie doar ca minunile tin trei zile. Iar de la mare si de la munte pana acasa e cale lunga. Indiferent in ce colt de tara ai locui.

8 comentarii:

  1. Și pentru că sunt român și chiar dacă nu prea mai sunt motive, mă mândresc încă cu asta, hai să mă laud că am fost și eu printre cei care și-au făcut de cap cu mici și bere în w-end-ul acesta.
    Eu am ales Sibiul pentru asta.
    La întoarcere pe Valea Oltului au fost ceva probleme, nu am mai mers cu 80-90 ci cu 40-50 km/h dar măcar nu am mai încălcat nici o lege :D
    Bine-înțeles nu au lipsit vestitele "drum în lucru", deși nu în loc de amplasarea obișnuită s-au mutat mai la câmpie, probabil se pregătesc să migreze în țările calde...
    În rest a fost ok... Stai că trebuie să schimb toba că mi-am făcuto praf prin hârțoapele de pe Slatina :))

    RăspundețiȘtergere
  2. lasa ma ovidiu, ca poate vin chinezii..ca tocmai ce/a vorbit boc cu ei si sa vezi ce infrastructura ne trag aia...si ce poduri suspendate vom avea...si ce pasaje subterane..inainte, romanii ii asteptau pe americani...acum..ii asteptam pe chinezi. adica din nou pe comunisti :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Acum să îmi fie cu iertare de la cei ce au murit la revoluție dar se pare că au murit degeaba, cel puțin așa cred mare parte din români...și se pare că..., cum spui tu, atunci așteptam americanii, acum așteptăm chinezii...

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Mere: bun articolul (ca de obicei:P ). Am vazut ieri la tielievizour cum se imbulezeau taranii la o plimbare mocca pe Cismigiu...Cat de roman trebuie sa fii ca sa faci asta? Considerand ultimele tendinte, as raspunde" cu adevarat roman".
    @ ovidiu: pe americani ii asteptau bunicii pentru ca reprezentau "za best". Acum ii asteptam pe chinezi pentru ca de fapt asteptam orice in afara de noi. Pentru ca,in 90% din cazuri, pana si un trib de cimpanzei e mai decent decat mandrii romani latini - deveniti intre timp, balcanici jegosi. Sper sa nu ma intelegi gresit, nu mi-e rusine ca sunt roman, dar pe langa tine, mine, mere, ion, vasile si gheorghe, exista alti 1.000.000 care-si dau cu firma-n cap.

    RăspundețiȘtergere
  5. pentru SQ

    Multumesc :)
    da, ai dreptate, si eu i-am vazut incaierati pentru o plimbare cu vaporasul..am vrut sa amintesc si despre asta dar...nu mi-a permis spatiul..pana si netul are limitele lui...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu-i nimic, mere. Iti ofer eu tot spatiul. Pana la urma, eu il detin :))

    RăspundețiȘtergere
  7. pentru SQ

    :))si asa as intra in cartea recordurilor cu cel mai lung blog scris vreodata...
    am tendinta proasta de a scrie mult...cateodata ma minunez si eu de cat de lungi sunt blogurile. daca as gasi unul identic ca si marime prin alta parte..nu cred ca as avea rabdare sa-l citesc. trebuie sa ma autocenzurez din punctul asta de vedere...

    RăspundețiȘtergere
  8. Eeee nu uita o vorba mareatza: " Jos Cenzura":

    http://www.youtube.com/watch?v=7yO4Re5jVtU
    ;)

    RăspundețiȘtergere