luni, 8 august 2011

Amara..gust amar...

Am fost doua zile in statiunea Amara..impinsa de curiozitate, pe de-o parte, si din necesitate pe de alta parte. Voiam sa poposim la sfarsit de saptamana undeva in afara Bucurestiului, in drum spre mare, pentru a nu prinde aglomeratia de weekend de pe autostrada. Initial, ne gandisem la Lacul Sarat dar era cam la mama dracului asa ca a iesit repede din calcul. Ne mai ramasese Amara...Si, pentru ca tot nu am fost niciodata acolo, hai sa dam o tura! Am facut o rezervare la un hotel dar, cand am ajuns la receptie, fata de la ghiseu, foarte amabila de altfel, ne spune cu zambetul pe buze ca nu figuram in catastife..nici macar o boxa de beci nu era trecuta pe numle nostru...
- Nu stiu..la mine nu figurati cum ca ati rezervat ceva...poate ati vorbit cu colega...cine stie...
- Cum adica? Colega dvs nu va anunta ce rezervari s-au facut pe tura ei? Are alt catastif pe care il tine sub cheie? E secret sau ce?
Mi s-au inmuiat picioarele...cum toate camerele existente in statiune erau ocupate..ma si vedeam dormind in masina pana a doua zi....sau pe o banca in parc...
- Dar...spuneti ce doriti...si ..aaaa...o camera dubla ati spus..avem...dar cum doriti sa fie? Amenajata sau neamenajata?
Sa lesin de-a binelea! Sa vezi ca astia ne baga pana la urma in beci!!
- Poftim??? Dumneavoastra aveti si camere NEAMENAJATE?
- Da sigur ca da!
- Si..ce inseamna, mai exact neamenajate?
- Pai..nu sunt zugravite, nu prea sunt renovate, nu aveti termopane.
Ca nu aveam termopane..ma durea exact in cot, dar zugraveala era un vis urat..si pentru a nu a prinde si noi mucegai si igrasie...evident, am luat o camera amenajata...
- Nu va suparati, frigider in camera aveti? intreb cu vocea tremuranda, asteptand o alta veste bomba. La spate deja tineam degetele incrucisate ca sa-mi aduca noroc.
Tacere...aaaa....tacere...ngg..nggg...mda..aaa...tacere. Intr-un final se decide.
- Avem. Dar nu avem acum. Adica..de fapt avem, dar trebuie sa platiti 5 lei, spune zambind, sperand ca 5 lei pentru noi este o avere si vom scoate frigiderul din ecuatie.
- Perfect! Va platesc 10 lei pentru doua zile.
- Pai..nu se poate..ca..de fapt..in tot hotelul avem un singur frigider pe care il  plimbam de la un etaj la altul si de la o camera la alta. Acum se afla la 58...imi pare rau...maine il mutam cu un etaj mai sus ...
Stupoare. Am ramas fara cuvinte. Mi s-au intepenit in gatlej ca un ghem de blana pe care nu-l puteam "ejacula". Nu-mi auzeam decat pulsul ce-mi spargea timpanele si tensiunea care-mi crestea alarmant.
In stilul asta de mutat, coborat, urcat si instalat...am facut repede un calcul...mi-ar fi venit randul peste o luna cel putin...Ok. Renuntam la idee. Da-l in ma-sa de frigider! Se poate si fara!
- Da...aer conditionat banuiesc..nu aveti, nu? In timp ce intrebam ma gandeam de ce dracu pun astfel de intrebari retarde. ca doar femeia m-a lamurit din start cum sta treaba. Acum o sa mai par si proasta, nu numai fitoasa!
- Nu, raspunde din nou zambind.
- Dar vremea cum a fost zilele acestea? A plouat? A fost cald? E cald in camere?
- Pai normal ca e cald!!
Ok. Da-l in ma-sa de aer conditionat! Se poate si fara!

Dupa ce ne instalam hai.sa vedem statiunea....la capatul ei, undeva la marginea drumului, printre buruieni si gunoaie ne-am pierdut printre nori. Glumesc. Ne-am pierdut pe un camp plin cu tufisuri, maracini, gunoaie menejere si noroaie puturoase. Si boscheti suspecti.

In gand, fredonam isteric o melodie.......





13 comentarii:

  1. Hmm...de curiozitate, pe recepționeră o chema Willma sau Betty și purta o piele prinsă pe post de uniformă?

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru ovidiu

    nu se aflau in epoca de piatra...nu au reusit sa treaca de epoca ceausista din pacate..zona are un potential urias...dar lipseste interesul.
    nici nu stiu ce sa mai spun....a doua zi fata alerga dupa mine prin hotel sa-mi dea factura...ca asa se face, ca sa fim in legalitate..sa nu avem probleme :)mi-a placut faza :)) eu nu stiam cum sa fug, ea nu stia cum sa ma prinda...

    hotelurile, doar cateva la numar...ceausiste la exterior...cat de cat ok in interior...oamenii amabili si draguti...budele curate, plaja cat decat AMENAJATA :)) mancarea buna (la singura terasa existenta) preturile relativ ok...liniste...ii dau nota 6 din cauza gunoaielor si a spatiilor verzi pline de balarii, o atmosfera terna, prafuita...caini comunitari, pisici comunitare...si turisti foarte putini...iar ca divertisment...concert in aer liber cu muzica si dansuri populare. chestia asta am inteles-o pentru ca turistii sunt in varsta si au gustat din plin momentul.

    dar, cu toate astea linistea face toti banii. esti ca la sanatoriu. uneori am nevoie sa ma simt ca la sanatoriu ca nervii mei is prinsi rau de tot in pioneze

    RăspundețiȘtergere
  3. așa se explică nota aia 6...
    măi eu am fost de câteva ori în stațiuni și pe vremea răposatului dar poate nu îmi mai amintesc eu bine, că na, eram copil dar pereții erau zugrăviți peste tot :))

    RăspundețiȘtergere
  4. pentru ovidiu

    cred ca nu-ti mai aduci tu aminte :))
    sau poate...cine stie...pe vremurile alea statiunile de genul asta erau pline de turisti..gemeau de lume...veneau straini dar si romani din toata tara la bai si namol...alte vremuri..acum alegem grecia, turcia si bulgaria...nu e rau nici asa..fiecare are dreptul de a alege ce e mai bun si mai ieftin...dar...migram in afara cu mic cu mare si tara asta cade-n paragina...e pacat. daca as avea bani, as cumpara amara..si as transforma-o in Mecca romaneasca

    RăspundețiȘtergere
  5. Aaaaaa....Las-o naibii de cazare.
    Mai sunt boschetii aia suspecti?Ai vazut masini nemarcate pe-acolo? Poti sa dai nume false cand te cazezi? Ai voie sa pleci cu bagaje suplimentare? :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  6. pentru SQ

    :)) masinile erau marcate de pisu de catel, iar cu bagaje suplimentare daca as fi vrut sa plec, luam frigideru! pe cuvantul meu de nu le-as fi luat frigideru!! :))

    acum, serios, sa nu-mi spui ca ai trecut prin locuri unde masinile nu aveau numar si bagajele suplimentare se luau cu sacul :) ca nu te cred!!! :)))

    nu..nu a fost chiar asa de...cum se zice? stana fara caini? a fost o experienta...amuzanta pana la urma..:) iar boschetii aia au fost cireasa de pe tort :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Eeee ...cireasa ca cireasa, da' senzatia, dom'ne, senzatia ciresii :)):P

    RăspundețiȘtergere
  8. >:-| minti,poza nu-i de la Amara,da' vrei sa bagi pe cineva in viteza sa faca ordine in parcuri!
    pff,hai ca ma duc eu...cum se numea hotelul?v-ati plimbat mult? ;;)
    uitasem,wellcome!!!(back to reality):-)))

    RăspundețiȘtergere
  9. pentru titi

    bine am venit! :)) si bine ai revenit si tu pe aici :) hotelul nu are importanta..nu dau nume ca e mai bine asa...nu fac reclama moka, nici macar negativa :)) cat despre zona, o sa-ti fac un desen. numai da un telefon cand ajungi acolo :))sau nu. m-am razgandit. ramane secret. lanul e doar pentru mine!! :)) :D

    RăspundețiȘtergere
  10. pentru SQ

    senzatia? stupoare maxima...dileme...intrebari...pana la urma ce dracu e boschetul ala??? o fi..ce cred eu ca este sau...ma bucur de una singura si fara motiv pe deasupra? am rupt frunze, le-am pipait, le-am mirosit...am cautat pe net poze identice..culmea e ca am gasit ceva..dar...mmm...greu de crezut ca mai ramanea lanul ala intreg daca era ce..credeam eu ca este. ma gandeam sa-mi sun colegii din bucuresti sa dea o raita dar..m-am razgandit.
    http://www.youtube.com/watch?v=eQ4xJFw1KrY&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  11. Am zis ca mor... am citit asta asa cu sufletu' la gura si m-au trecut pe rand mai multe stari...spre final am observat intai poza...si cand am ajuns la inscrisul cu "boscheti suspectzi" nu m-am mai putut abtzine sa nu izbucnesc in ras ! :))
    Personal nu am mai fost la Lacul Sarat de-o vejnicie si nici nu duc dorul, insa acum 2 ani am fost la un eveniment langa Braila si am luat cu masina pe cineva care avea cazare in Lacu' sarat...mi s-a parut mijto hotelul (omenejte renovat, spatios si toate conditiile). Deci mai bine incercati acolo ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. pentru aurash

    da nu mai calc cat oi trai prin chestii din astea sarate si amare. mi-a ajuns! am experimentat de-a lungul timpului si gustul acru dar si ala "de dulce". probabil ca voi ajunge la un moment dat sa prefer doar senzatia fada a celor patru pereti din garsoniera mea.

    RăspundețiȘtergere