marți, 19 iulie 2011

Avortoni pe banda rulanta

Bacalaureatul din anul acesta a fost un dezastru, au spus unii tipand ca din gura de sarpe..asa ceva nu s-a mai intamplat niciodata, este o tragedie nationala. Da, este o tragedie, intr-adevar, dar situatia a fost asa dintotdeauna.  Cu deosebirea ca, in anul acesta, hotii au fost dati in vileag si "nepregatitii" au fost expulzati precum avortonii. Si sa nu vina cineva sa spuna ca nu cunostea dinainte situatia. Examenul de bacalaureat a fost mereu furat, mai mult sau mai putin, copiat si smuls cu forta. Ma refer aici la cei care s-au indeletnicit cu astfel de practici. Pentru ca, printre ei, au mai existat si elevi care chiar au invatat.  Anul acesta ar fi fost la fel daca nu ar fi existat camerele de supraveghere. Deci, de ce suntem atat de opariti? De ce suntem atat de uluiti de ce s-a intamplat? Era ca la mintea cocosului ca astfel vor decurge lucrurile...Lasati istericalele!

Unii au spus, si pe buna dreptate, ca elevii sunt de vina: nu au invatat in speranta ca vor copia. Altii au spus ca profesorii sunt de vina pentru ca nu-si dau interesul la ore, la clasa, pentru ca accepta sa fie bataia de joc a unor pulifrici cu muci la nas...au fost si voci care au dat vina pe sistem..si iar pe buna dreptate..caci legea a fost schimbata in ultimii ani de nu stiu cate ori...pana si ministrul Funeriu e de vina..cum de a indraznit sa monteze camere de supraveghere? Ne-a sabotat copiii! Le-a sabotat viata si viitorul stralucit!  A sabotat universitatile care au ramas fara studenti, care au fost nevoite sa renunte la examene, care au organizat admiterea pe baza de dosar..care au fentat legea si au primit indivizi retarzi fara diploma de bacalaureat..profesorii universitari care au ramas fara paine...La un moment dat, i-am auzit pe unii spunand ca Basescu, Boc si Udrea ar fi, de fapt, capii rautatilor.

A trecut Bacul. Dar a venit titularizarea! A venit randul profesorilor sa se faca de ras...sa copieze, sa ia note de 1, note sub 5 si sa treaca cu brio, daca nu ma-nsel,  doar un sfert din cei inscrisi..si stau si ma intreb..ce sa le ceri elevilor cand profesorii fac la fel? Copiaza cu nerusinare, sunt scosi afara din examen pentru ca sunt prinsi cu hartiute sau telefoane, ies din sala dupa cinci minute de la primirea subiectelor, iau note jenante de 1,2 si 3...Stiu ca examenul de titularizare este dur..locurile sunt putine, profesorii extrem de multi. E clar din start ca unii vor pica, iar altii se vor alege cu catedra. Nu asta e problema. Problema e alta.  Problema e ca exista profesori care inca nu stiu limba romana!!!

Am ras de perlele elevilor, unii in hohote, altii cu amar, i-am luat la misto pe fraieri, pe agramati, pe inculti...am aruncat in ei cu vorbe grele si gunoaie..i-am pus la zid, i-am executat in public...i-am aratat cu degetul..am nascocit bancuri pe seama lor. Ca ratezi un examen este, pana la urma de acceptat si nu e un capat de tara. Se mai intampla. Dar, ca profesor, sa-l ratezi pentru ca esti agramat, nu cunosti limba romana, cea elementara, nu stii sa te exprimi coerent si corect..e strigator la cer. Asta as numi eu, intr-adevar, o tragedie. Nu ca au picat pe capete elevii, ci pentru ca profesorii lor sunt la fel de inculti...Si ce poti sa-i ceri unui copil cand tu esti la fel ca el? Un incompetent? E un cerc vicios. Lansam pe banda rulanta incompetenti care la randul lor vor naste altii si mai si!
Au fost si oameni care au luat cu brio titularizarea, care au luat note de 10. Bravo lor! Dar sunt atat de putini incat majoritatea ii copleseste.
Am rasfoit zilele acestea ziarele si am cules cateva perle, atat de la bac, cat si de la examenul de titularizare. Iata cateva dintre ele:

"Se stie că femeilor le place să se uite în oglindă, de aceea Nichita ne îndeamnă idealurile spre achiziția unui astfel de instrument reflectorizant"
"În continuare ilustrează iubirea stranică care se întrupează"
"Idealul unui om și toate dorintele sale trebuiesc concentrate spre achiziționarea unei oglinzi stabile și bune""Subiectu constă în efermitatea poetului în contrast cu natura"
"Codrul este un prieten vechi unde simte nevoia pentru o descărcare sufletească"
"Idilă de dragoste"
"Virgula este o întrerupere de sarcină"
"Motivele poeziei ar fi iubirea"
"În « Sara pe deal » merg oile la păscut"
Ma intreb, oare daca nu ar fi fost atat de mediatizate aceste gafe, am putea ghici care sunt cele comise de profesori si care sunt cele ale elevilor? Eu cred ca nu...

12 comentarii:

  1. Exact asta mă întrebam și eu: Cum să îi ceri unui elev să ia bacul cu brio când profesorul care îl învață a luat nota 3?
    Eu cred că este vorba de mentalitate, suntem obișnuiți leneși, să furăm, să înșelăm orice și pe oricine pentru a ajunge unde ne dorim.

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru ovidiu

    sunt atat de secatuita de cuvinte apropo de subiectul asta incat..nici nu stiu ce sa mai spun..cred ca nu ne-a mai ramas decat sa plecam capul si sa ne lasam prada tacerii. este o rusine atat de mare incat..bai, nu-mi imaginam ca un profesor care a stat la catedra, care a predat la clasa, care a pus note si a evaluat copii...este un incult si un agramat...nu stiu..poate ca am fost eu prea naiva...dar mi s-a sculat parul in cap si am vazut rosu in fata ochilor citind ineptiile alea

    RăspundețiȘtergere
  3. Asta este țara în care trăim.
    Poate dacă am face ceva ca măcar aia 15-20% din elevii care au luat nota aia peste 7 la bac să rămână în țară, poate peste 20 de ani în loc de 60% note sub 5 la titularizare vom avea 40%...

    RăspundețiȘtergere
  4. esti un idealist..sau poate ca nu mai am eu nici o farama de speranta...dar..nu cred ca asta e rezolvarea. copiii care vor sa plece, din punctul meu de vedere, sunt liberi s-o faca...tara asta este o ruina..nu mai e nimic de facut decat sa fugi unde vezi cu ochii. iar cine poate s-o faca, s-o faca acum, cat mai poate..

    RăspundețiȘtergere
  5. bănuiesc că îți este cunoscută expresia "fug ca șobolanii când se scufundă vaporul".
    da, sunt un idealist.
    u, fără speranță? nu cred, dacă erai fără speranță acest blog nu mai exista și u "culegeai căpșuni" pe alte meleaguri în loc să stai și să suferi aici...

    RăspundețiȘtergere
  6. pentru ovidiu

    cu cat trece timpul, cu atat vad lucruri din ce in ce mai rele...totul e din ce in ce mai rau...de unde naiba sperante? off...probabil ca am obosit sa mai cred ca va fi bine. nu. nu cred ca va fi bine. cel putin nu in viitorul apropiat. cu oamenii pe care ii avem la guvernare, cu legile proaste din romania...furt, coruptie, cu imbogatiti peste noapte..lipsa de civilizatie, de respect, de bun simt...incultura si promovarea nonvalorilor..a mizeriilor..nu prea vad cum am putea iesi din groapa...am citit aseara un post al unei persoane si as vrea sa ti-l dau si tie sa-l citesti. realizeaza o imagine atat de vie si de adevarata..crunt de adevarata a natiei noastre incat ti se face parul maciuca. e un post pe care l-as publica pe bannere in orase,si as imparti manifeste cu el...

    RăspundețiȘtergere
  7. pentru ovidiu

    http://romanialuiquentin.blogspot.com/2011/07/x-ray.html

    asta este blogul de care-ti vorbeam. merita citit pentru ca da de gandit. mult...mult de gandit

    RăspundețiȘtergere
  8. da, cam așa stă treaba din păcate dar dacă ne luăm toți tălpășița la "cules căpșuni" în loc să facem ceva să schimbăm asta nu cred că ne va fi mai bine.

    Ps: Ms. pt. postare, foarte elocventă!

    RăspundețiȘtergere
  9. ovidiu, teoretic ai dreptate. dar, practic, fiecare dintre noi incearca sa faca ceva sa-i fie lui mai bine..in primul rand lui. cand ai rate care te sufoca, un salariu de mizerie, cand copiii iti cer dulce si tu nu ai bani sau jucarii si tu iti numeri maruntisul..cand iti vezi restantele la intretinere si lumina...cand banca te ameninta ca-ti scoate cosmelia la licitatie...parca..in momentul ala nu-ti mai vine sa stai in romania...ca sa ce? sa pui umarul la construirea unui viitor mai bun?? sa te lupti cu morile de vant? sa ajungi apoi la 60 de ani bolnav, amarat, cu o pensie de rahat si sa mori ca un caine?? eu as pleca maine din tara, dar nu am unde...repet, teoretic ai dreptate..practica ne omoara...

    RăspundețiȘtergere
  10. da, practica ne omoară, știi de ce, pentru că pe lângă cei care au cu adevărat nevoie de ajutor mai sunt și un număr dublu de persoane care stau și așteaptă să le dea statul, pentru că oamenii fără minte fac împrumuturi pentru ași cumpăra plasme ca să fie cool și alte alte exemple, de asta... de ce să nu o recunoaștem, suntem o țară de hoți, de leneși de ... multe alte astfel ... ”epitete”.
    Și dacă mai pleacă și cei care pot schimba ceva ... adio viitor!

    RăspundețiȘtergere
  11. pai macar daca cei care ar putea cu adevarat schimba ceva in tara asta ar fi in numar mai mare..dar sunt atat de putini incat cu o floare nu se face primavara. si pe cine vezi tu in stare sa schimbe ceva? guvernul ar putea schimba ceva...ar putea ridica cat de cat romania din mocirla..dar ei isi bat joc mai mult decat noi toti la un loc...ovidiu, pana sa se schimbe ceva cu adevarat, vom muri cu dreptatea in mana, vom muri noi de batranete, copiii nostri si poate nepotii vor ajunge pe la 50 de ani...in tara trebuie schimbata in primul rand mentalitatea si asta e cel mai greu..ai nevoie de timp si oameni asemenea tie cu care sa faci treaba..numai ca nu gasesti..nu e ca si cum ai schimba mobila de la locul ei, ai muta un scaun sau o masa..principiile care lipsesc, valorile, civilizatia, mentalitatea unui popor hot si lenes si tigan...aici mori cu dreptatea in mana...imi bag picioarele in romania, nu sunt si nu voi fi niciodata nationalista pentru ca nu am de ce sa fiu...mi-e rusine ca sunt roman cateodata. aici este o grota imputita careia i-as pune lacat si as inghiti cheia...ce spui tu e frumos..e ..inaltator..dar atat de ireal..de utopic..si nu te condamn. iti respect foarte mult parerea..am fost si eu candva ca tine...dar meseria si viata m-au purtat in locuri atat de imputite si printre oameni atat de infecti care duhneau ca niste cadavre..in sufletul lor, in viata lor mica si ingusta mi s-a facut frica, lehamite si ura...

    RăspundețiȘtergere
  12. Poate că încă visez frumos... Dar noi am ales, datorită nouă, cei din guvern sunt acolo, sau mai exact datorită celor plecați...prin fraudă sau nu...dacă diferența era mai mare, dacă mergeau mai mulți la vot...să fim serioși, nu poți frauda decât la diferențe mici, hai medii dar nu mari, nu poti frauda alegeile la o diferentă de 50%...
    Deci să nu ne mai plângem de milă, ne-o facem cu mâna noastră.
    Dă-mi te rog voie să rămân la părerea mea, în primul rând noi trebuie să schimbăm ceva.

    RăspundețiȘtergere