marți, 14 iunie 2011

Papan si botezul focului

A murit Papan. Asa, tam nesam...fara nici o explicatie. Azi am cautat prin foldere vechi si am gasit o poza cu el. Facuta in Penitenciarul pentru Minori si Tineri din Craiova de colegul Dorin, daca nu ma-nsel. Delegatia aia a fost pentru el botezul focului. Ma bufneste si rasu cand imi aduc aminte. A plecat de acolo socat. L-am traumatizat pe bietul copil luandu-l cu mine printre delincventi. N-a scos un cuvant in masina, la intoarcere. Radeam de el, dar il intelegeam intr-un fel. Imi aduceam aminte prin ce socuri am trecut si eu la viata mea pana am ajuns sa nu le mai bag in seama...
- Unde m-ai dus bestie?
-  Lasa prietene sa vezi cu ce se mananca meseria. Mustaceam.
- Ce-i amice? Te-ai pleosit?
Dar sa-ti poevstesc faza..am fost la Penitenciarul pentru Tineri si Minori din Craiova sa fac un reportaj *intre timp, reportajele au disparut din presa romaneasca, iar eu m-am reprofilat* cu pustii care fusesera alesi, intr-o prima faza, sa joace in Eu cand vreau sa fluier..stii tu...
Vreo 10 indivizi toti pana-n 18 ani...care fusesera dresati inainte sa faca frumos la domnisoara. I-am asezat pe scaune in semicerc iar eu in fata lor...aflu povesti cu care as umple un roman foarte prost...majoritatea smulse din ghetourile tiganimii..furturi, jafuri, spargeri de locuinte, de masini, vatamare corporala..un viol, toate delictele care pot umple un dosar penal si "penal". Nimic iesit din comun. Niste pantofari!
Ajung sa vorbesc, trecusem plictisita de povestea papanului, un tip timid si retras, care doar zambea cand ceilalti radeau in hohote si icneau ca niste vieri in calduri si care nu se putea uita in ochii mei...deci, cum spuneam, ajung sa vorbesc si cu un pusti roman get beget si il intreb sictirita, tot uitandu-ma la ceas...pentru ce este inchis. Raspunsul vine promt, picat ca o maciuca in crestetul capului. Am omorat-o pe sor'mea, sa moara mama! In momentul ala Dorin, cat e el de lung, s-a ridicat spasmodic pe de scaun. Eu am clipit des si mi-am holbat ochii la mainile lui. Involuntar. Istoria a stat cam asa...a incercat s-o violeze, nu i-a reusit faza-n dormitor si s-a gandit s-o scoata la aer... a carat-o pana-n padure..poate cine stie in natura, in ciripit de pasarele... se razgandeste fata...pentru inceput, i-a aplicat o lovitura de cutit in umar de-a tintuit-o la pamant, apoi, pentru ca fata inca mai avea tupeul sa riposteze, i-a aruncat si un peitroi in mecla...s-o faca si mai frumoasa...

gardienii se uitau cam lung la mine si incepusera sa se foiasca suspect.
e ciudat ca nu-mi amintesc nimic despre papanu. stiu doar ca fusese inchis pentru jaf parca...si ca dupa ce a jucat in film a fost inchis din nou pentru furt de data asta. si mai stiu ca am scris atunci un blog in care-l bagam in aia a ma-sii. in rest...un mare nimic..

4 comentarii:

  1. auzisem cate ceva despre Papan.caut.urata treaba.prea tanar pentru asa o moarte.si ma gandesc la ai lui in clipa asta.pentru unii tabelul ala a lui Robinson Crusoe e complet gol la rubrica "avantaje".

    RăspundețiȘtergere
  2. Când am început să citesc nu știam cine este Papan, da, am auzit că a murit unul din actorii care fluiera când vor.
    Condoleanțe celor apropiați!

    RăspundețiȘtergere
  3. pentru titi
    pana mai acum, credeam ca norocul ti-l faci cu mana ta...deja incep sa cred ca unii chiar se nasc ghinionisti..

    RăspundețiȘtergere
  4. pentru ovidiu

    pentru papan, de data asta au fluierat altii...

    RăspundețiȘtergere