marți, 6 aprilie 2010

Tu-ti cefereul ma-tii!

Am fost, de-a lungul timpului, prin multe locuri in tara asta...nici nu le pot numara pe degete...Am ajuns la Cuca Macaii, la Pitesti, la Ploiesti, la Urlati, in Maramures, in Moldova, si la dracu-n praznic am fost......
Bai dar...de unde dracu vin ma denumirile astea idioate??? Ce naiba inseamna Ploiesti? Ca si cuvant in sine...de la ploaie..verbul a ploi sau a se ploi nu exista dupa cate stiu eu...si atunci cum dracu poti sa spui Ploiesti? Cine mama ma-sii se ploieste aici???? adica, conjugat la prezent simplu, ar suna eu ploiesc tu ploiesti...sau , mai rau, eu ma ploiesc tu te ploiesti...Urlati, Budesti, Fundulea, ca si Flamanzi sau Pitesti, sa zicem ca pricep...sau cine naiba a fost desteptul ala care a denumit comuna Cuca Macaii Cuca Macaii???? Ce inseamna Macai? De parca stiu ce inseamna Cuca...In fine, sa trecem peste aceste filosofii nocturne si alcoolizate si sa revenim de unde am plecat. Adica in Bucuresti. Acum fac o paranteza. Faza cu spusei mi se trage, ghici de unde... M-a exasperat un nene in tren. Acum cateva zile. Era din Craiova omul, se intorcea acasa...si tot drumu a vorbit la telefon. Asta nu ar fi fost nici o problema dar, din doua in doua cuvinte, repeta aceeasi intrebare cu alte conotatii.
- Ce spusei? adica Ce naiba spusei, ca nu pricepui nimic.
- Ce spusei? adica tocmai ce-ti spusei adineaori, dar tu nu pricepui nimic
- Ce spusei? adica stai bai ca mi-am uitat ideea...
In fine, nu cunosc traducerea exacta, poate ma insel, dar asta am inteles eu din discutie. Ca omul habar nu are ce vorbeste si se tot intreba de unul singur...
Glumesc... Bai, in afara faptului ca savurez momentele petrecute in tren, leganatul molcom, suntetul vagoanelor, al rotilor, tzacanelile macazului, mai savurez ceva. Discutiile dintre cei care se afla in compartiment.. Este incredibil ce poti auzi! Povesti de viata, politica, fotbal, sfaturi naturiste, discutii aprinse despre cum se creste si se educa un copil, o planta...despre cum se tunde iarba, cum se da cu var, cu grebla si lopata...aflu ce capre le-au mai murit anul trecut, cate oi si-au cumparat anul asta, ce pensii au, cum traiesc...aflu tot ce nu vreau vreodata sa stiu!!!!
Chestii legate de vreme, de CFR-ul asta de cacat, invat fara sa vreau teoria cositului, stai ca acus vine secerisul...culesul merelor paduretze...de dat nutret la porci, stai ca vine ala cu tractoru...striga-l bah ioane sa opreasca! si tu-ti bicicleta ma-tii carea-i pus-o-n drum! si gardul care a cazut pe-o rana, gaina care latra-n cotet...ehee...si primarul muica..ce barbat fain...si ce muirere curva are!!!!!! ghetul om...si ce copkii netoti...is prosti ca noaptea fato! dar las ca merg la gostat ca acolo-i mai ieftin...valeu muica..si-ntretinerea la boc...medicamentele cumparate...cefereu de cacat...ia-ti fa daminjeana d-acilea! nu vezi ca nu-i loc, femeie? un' te duci nebuno? vino, fa-napoi! biletele va rog...dar numa o tzara ca nu le buchisesc....no bine domnu iote..doua cartoane....no, multumesc ...da taci fa, ca te sparg! gura spurcata! ia bagaju de-l pune sus..unde sus? cum unde sus, fa? esti chioara? iote colo sa! la donsoara..
Am crezut ca lesin. De ras. In gand, evident. Caci pe fata mea nu se citea nimic. Eram..stupefiata. Faini is moldovenii astia. Dar nu-i intrec pe ardeleni...parerea mea umila...
Bai, ii iubesc la nebunie, cu toate povestile lor cu tot! Ma fascineaza, ma uimesc, ma uluiesc si cateodata uit de ce naiba sunt acolo si cum dracu de am ajuns in tren. Nu mai spun ca accentul lor ma duce in delir! Sunt uneori de toate natiile, din toate zonele tarii. Iar fiecare vorbeste pe limba lui. Si culmea, se inteleg perfect! Cred ca si-au format, de-a lungul timpului petrecut prin trenuri, capacitatea de a pricepe ideea fara sa inteleaga cuvintele. Eu nu reusesc nene! Eu, cand vorbesc cu ei, am si eu momentele mele cand ma imprietenesc si cu babele de 100 de ani, cand nu pricep, intreb. Da cuvantul asta ce inseamna? Bai, majoritatea nu stiu sa explice! Zambesc tamp, ma privesc crucis si imi "traduc" in fraze interminabile, se balbaie, se scarpina in cap...Nu le vine sa creada ce idioata au in fata! Bai, crede-ma, la prima vedere nu par deloc asa.
Dar tot nu pot uita ca nu ne putem ploi, oricat de mult am vrea...cefereul ma-sii!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu