marți, 27 aprilie 2010

Oda pentru buda...

Un titlu mai bun nu pot la ora asta....sorry...

Ti-am spus ca atunci cand sunt obosita vorbesc mult si prost. asta apropo de ce spuneam in postul trecut. nu al pastelui ba, nici al craciunului, ala de mai jos :)
acum nmo, ca nu am cu cine vorbi, ma rezum la a scrie. de cand m-am intors din vama voiam sa butonez un post dar nu am avut timp...iar cand am avut timp, nu am avut chef. nici acum nu am dar fac un efort pentru cei care vor citi (desi nu cred ca exista cineva prin apropiere care sa iubeasca vama asa cum e ea acum). adica asta din zilele noastre draga. bai, in primul rand, ma oftic de mor si-mi vine sa sar in gatul tuturor cacatilor fandositi si snobi care se vaita cat ii tin plamanii ca dooomn'leeee sa vezi.... ca de fapt vama nu mai e cum a fost....cacat. aud asta de la tampiti de pana-n 30 de ani care vorbesc sa nu adoarma. pai ba, tu, la varsta ta, nu ai prins bai vama aia de atunci, despre care tot vorbeste gura fara tine.....poate au dreptul sa vorbeasca asa parintii nostri..nu tu, ba, putza beata..dar mno..e cool sa te plangi.adicaa voooi, vamaioti adevarati care esteti...nu mai suportati realitatea de azi. vama e decacat, s-a stricat domle.. ba, nici nu ati gustat vreodata altceva decat ceea ce vi se ofera acum. cum poti tu, un cacat cu ochi de 25 de ani, sa compari vama de atunci cu asta de acum? pai bah, o stii pe aia veche? ai trait-o? ai gustat-o? nu. atunci de ce te plangi de asta???/ nu mai e vama cum a fost? da cum a fost ba, snobilor???

deci, ma duc in vama la jumatatea lunii aprilie. imi imaginam ca va fi pustiu, cu magazine inchise, terase in constructie sau in renovare...stai ca m-a apucat un pipi nebun dupa berea pe care am baut-o..stai ca revin...
......
asaaaa....deci, ce spuneam? imi imaginam ca totul e parasit...dar nu mi-am imaginat ca primaria limanu va pava stradutele cu piatra cubica, va pune borduri si va darama cel mai eficace punct de reper din vama: buda de la kilometrul zero. pentru cunoscatori, adica, din pacate pentru nimeni, buda de la km zero este doar o amintire...

asta e amintirea...

acum nu a mai ramas nimic decat un mare rahat...ca sa zic asa. ghici ce! peste cel deja existent, se ridica o terasaaa..sau, cel putin, asa pare a fi...

asta e realitatea...

anul asta se poate numi anul de "glorie": dale de piatra, boduri si carciuma turnata-n lemn peste fosta buda. care era din beton, da???

bai...stii ce e culmea? ca-s nostalgica rau dupa buda aia..pai, dupa ce-mi beam mintile pe plaja pana la ora 3 noaptea unde ma duceam? la casuta din turta dulce. da, asa ii ziceam. draga de ea... intotdeauna mi s-a parut ca buda aia semana cu casuta din turta dulce a unei vrajitoare. era alba, colorata, rotunda, cu acoperis din stuf si zorzoane la poarta...cand vreo pitzi isi cumpara margele, de unde crezi ca le lua? de la buda!! de la tiganii care cereau taxa pe pisu!!! draci. acum imi pare rau ca nu mi-am luat si eu margele de acolo. probabil ca as fi plans cu ele la gat in amintirea vremurilor bune..cand pisu era pisu si la trei noaptea! pai era singura buda deschisa non stop!!! mana cereasca in vama daca nu stateai la terasa!! mana cereasca si peste noapte, pentru gagici, cand, dupa ce adormeai, te trezeai ca vrei pisu. pai unde pisu la ora asta fato? la buda din centru! locul de intalnire din vama! exceptand stuful, la buda de la km 0 era cea mai mare agitatie. acolo parcau motoristii uneori, acolo isi dadeau intalnire toti, de acolo luai si porum copt si cele mai tari margele din parcare. aici glumesc, erau niste oribilitati pe care nu le-as fi purtat nici daca ma lasau sa ma pis gratis toata vara. tiganii aia ma..cereau ei bani, dar pastrau curatenie. bine, ce era cam nasol era ca, dupa ce intrai in buda, daca priveai prin crapatura usii, pe sus, ii vedeai pe aia de erau cazati la mitocanu, vizavi, si care ce crezi?? si ei te vedeau in toata splendoarea!!!
ma, nu ma deranjeaza ca au pavat strazile decat dintr-un singur motiv. doua de fapt. nu voi mai simti nisipul sub talpi cand ma voi duce sa-mi cumpar porumb copt si opaaaa...."vamaioata" din mine nu va mai putea intra cu masina prin locurile stramte. nu-s de acord cu prezenta masinilor in vama cum nu sunt de acord nici cu prezenta lor in ceatatea la sighisoara. dar, pentru ca am masina...tac si io si-mi vad de drum...mai pe burta, mai pe coate..asta e. nu sunt chiar atat de ecologista.
chestia e ca-mi vreau buda inapoi! ma apuca si rasul. acolo, seara, se cam facea coada. si normal. era singura pishoarca deschisa. si baieti si fete laolata asteptau cuminti izbavirea. au fost multe situatii in care buda baietilor era goala si intram si acolo. si foarte multe situatii cand cavalerul din fata mea imi oferea buda lui. ce draaagut!!!!! sa-mi ofere loul lui de pisuuuu...mare treabaaa!!!! ii zambeam frumos, ii multumeam si intram in fata lui cu nesimtire. pai, e ca si cum mi-ar fi daruit o floare! cum sa refuz asa ceva???? caci in vama asa se face curte. mai intai lasi fata sa-ti intre in fata la buda. apoi va spalati impreuna pe maini la singura chiuveta existenta dupa care o inviti la o tarie, apoi la un fum...apoi direct pe plaja in vazul lumii...daca stii la ce ma refer. iar apoi fiecare pleaca in treaba lui (nu la buda) multumit. fericit chiar.
eee...buda de la hm 0 are istorie lunga. inainte, daca nu ma insel, doar buda exista. cred ca exagerez. nici chiar asa, dar era cunoscuta de toata lumea.
- unde ne vedem?
- La buda!
- unde te gasesc?
- la buda!
- la ce ora ne vedem la buda?
- unde ai cortu?
- langa buda!
- unde te-ai cazat!
- langa buda!
- unde ma pis?
- cum bah, esti prost????
Mai am putin si-mi dau lacrimile. nu stiu daca din cazua berii pe care tocmai ce-am terminat-o sau din cauza faptului ca nu voi mai avea unde sa ma duc noaptea, dupa ce beau cateva beri. dar nu este vorba numai de asta. buda era deja un loc mult mai important decat un simplu pis. era deja o legenda a vamii, un loc animat, plin de viata. toata existenta ta ca om care voia sa faca pipi se invartea in jurul acelui loc. era centrul universului tau uman. oau! ce aberatie am scos! ajusese, intr-o noapte de betie, ceva deja sacru...mda. o sa-mi spui ca-s doar foarte beata si ca exagerez. dar ce vrei? daca asa am perceput eu buda???

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu