luni, 19 aprilie 2010

Criminare. Dis.

Am ajuns acasa..deja expresia asta este atat de tocita incat ar trebui, totusi, sa-mi incep, de acum inainte, aberatiile cu una noua..iaca ce-am ajuns si io....mmm...asta are doua conotatii, pentru cine are urechea fina. se traduce prin mno, iar am ajuns...sau ia te uita in ce postura de rahat am ajuns. rahatul ar putea fi inlocuit cu naspa, nasoala, stupida, ridicola etc...dar mi-e teama ca este deja ceva fortat, pentru ca-i ramane totusi, mirosul...trecand peste, nu e relevant, crede-ma, ca nu mai stiu nici eu daca am ajuns dracului undeva sau ceva...sa mergem mai departe cu filosofia caracteristica-mi asa, ca dupa un pahar de bere calda.

Trebuie sa-ti spun de la inceput, asta in cazul in care inca mai aveai ceva urme de indoiala, ca nu sunt feminista. Ba dimpotriva. Cred ca barbatii sunt mai buni in anumite situatii sau..domenii daca vrei, iar femeile compenseaza pe de alta parte. Fiecare cu meritele lui. Sunt de acord si cu faptul ca exista exceptii, dar nu vorbim acum despre asta.
Butonam in nestiire acum cateva seri, cautand un film, o emisiune, orice la care sa ma pot uita mai mult de 5 minute. Si dau peste Curierul. Ok, imi spun, e bun si asta pana adorm sau pana reusesc sa-mi cumpar un alt dvd player. Sau pana reusesc sa-mi duc la reparat stricaciunea pe care o am deja. Au trecut acele cinci minute de aur, consider ca oricum sunt prea multe, timp in care ma decid daca urmaresc in continuare sau caut altceva. Dar nu ma puteam concentra. Sa fi fost oboseala, plictiseala cronica, sa fi fost eu prea satula de a inghiti aceleasi tipare in care se incadreaza filmele de la teveu..niste porcarii cu care ne indopam (unii dejtepti nu) in fiecare seara..indiferent de tot ce se intampla, situatii care par fara iesire, la limita, oameni rai, foarte multi oameni rai... ei trec peste tot si raman impreuna pana la adanci batraneti. De fapt El reuseste sa se descurce formidabil de fiecare data. EA este un fel de umplutura. El este cel destept, Ea prostuta, vulnerabila, inocenta, cea care trebuie protejata, cea care face numai porcarii, de altfel, porcarii pe care EL trebuie sa le repare...ma lasi...intotdeauna intr-un film in care poersonajele principale sunt un cuplu, ea si el, film de actiune, de suspans...cum vrei...desteptaciunea lui, inteligenta lui, puterea fizica, mentala..blabla... trebuie scoase in evidenta prin ce? printr-o comparatie cu prostia femeii. de fapt, barbatul este o fiinta la fel de primara ca si femeia, crunt de banala, la fel ca si femeia. dar, ca sa aiba prostii la ce se uita cu rasuflarea taiata, asa se zice, nu? "calitatile" lui trebuie exagerate, scoase in evidenta, trebuie sa fie cat mai percutante, cat mai nuantate....cumva, o banalitate trebuie transformata in ceva cu adevarat inaltator. cum? simplu. prin diminuarea fortata a calitatilor de care dispune EA. si deja uite ca nu mai vorbim despre calitati ci despre mici defecte. este prostuta, e pe dracu!!! este incapatanata, orgolioasa, se supara usor, plange des...face numai dupa capul ei prost. etc. si uite cum prostii care privesc teveul ajung la concluzia c barbatul este un geniu iar femeia o idioata. de ce este pusa femeia pe o treapta, doua mai jos? pentru ca, barbatul oricum nu mai are cum sa urce, e greu sa transformi un prost intr-o fiinta inteligenta, asa ca ia sa scadem noi doua puncte de la tipa. ca oricum nu se supara nimeni.
eroii din filme se concep printr-o comparatie foarte clara cu non eroii, daca pot sa le spun asa, desi e cam fortat. cu cat EA este mai idioata, cu atat el este vazut mai bine. chiar daca, in realitate, sunt amandoi prosti de put. nu nene. ia concepe tu un personaj feminin genial, iar apoi chinuie-te sa concepi unul "si mai genial" masculin.
pai e greu, stiu. asa ca alegi ce este mai simplu si mai la indemana. el la fel de banal, ea mult prea idioata. pana la urma, pentru ca oamenii se judeca in raport cu altii..e usor sa transformi peste noapte un criminal, un hot, un prost,..intr-un model. e greu sa ridici un om pe un piedestal, dar e foarte simplu sa-l dai jos.
si femeia are o gramada de defecte, e adevarat. dar de ce sa-i gasesti ei defectul defectelor defectelor iar de el nu te atingi deloc? si uite asa publicul invata ca ea este proasta, (de cate ori nu mi-a venit sa ma reped in televizor si s-o iau la palme) el foarte destept, iar iubirea trece orice granita a ratiunii. pentru ca, fie vorba intre noi, un tip inteligent nu ar iubi niciodata o femeie care ii este inferioara.
si urlam in schimb cat ne tin puterile, barbati si femei deopotriva, ca uite peste tot in jur vezi numai discriminare! pai normal ca vezi daca pana si povestile sunt discriminatoare sau doar "criminator" de mincinoase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu