joi, 15 aprilie 2010

Eu cand vreau sa fur, fur!

Mno...mi-a placut titlul atat de mult incat mi-am permis sa dau un copy paste de pe siteul proteveului. Stai linistit, nu fac reclama! Asta doar daca nu cumva au de gand sa ma plateasca. Bine bine...cica am citat doar sursa. Na. Esti multumit asa?

Scrisoarea fostului iar acum actualului detinut Papan adresata juriului de la Festivalul Berlin 2009. Nu. Nu scrisoare ca cica nu stie sa scrie prea bine. Mesaj. Ca e oral. si la orale se descurca binisor. Prietenii din parnaie pot confirma, stiu ei de ce.

„Da ma, eu cand vreau sa fur, fur! Si cu asta basta! Ma pis pe toti cacatii aia care si-au pus o gramada de sperante in mine, care m-au ajutat sa devin om, care mi-au intins o mana si m-au scos din parnaie (unde o frecam in voie cat era ziulica de lunga), care au avut grija de viitorul meu, si mi-au oferit o sansa la o viata normala... de fapt, intentia lor reala era aceea de a castiga niste bani de pe urma mea si pe de urma talentului meu de geniu.. ca tot trebuia eu sa muncesc in folosul comunitatii m-au pus sa ma scalambai pe scena.
Mi se rupe! Teapa fraierilor! Eu, daca vreau sa fur, fur frate...si nu-mi spui tu ce sa fac si nici cum e mai bine.
Daca vreau, fac ce vrea muschiul meu de baiat bazat ce sunt..pupa-m-as! Daca mi se pune pata, sparg locuinte, escaladez garduri si gradini, sterpelesc ce-mi cade-n mana, dau in cap la babe pentru trei lei, intru în apartamente peste oameni...
Daca vreau, ma distrez cu golanii mei, beau, fut, mi se rupe de voi! Ma numesc Papan Chilibar, sunt actorul care a jucat in filmul lui Florin serban..Serbaanee! ti pupa tata! film premiat cu Ursul de Aur.
Si sunt vedeta manca-ti-as! Am talent frate! Actoria-n sange si furtul in vine. Sunt cel putin bivalent, iar skillurile mele sunt mostenire genetica. pentru ca la noi in batatura, intre tigani, cu o mana iti bati nevasta si cu cealalta iti bei mintile. Sau, cu o mana iti bati nevasta iar cu cealalta iti furi vecinul. Toate in acelasi timp, sa moara mama!!!
Tocmai ce-am iesit din parnaie frate, sunt liber sa fac ce vreau. Si ce crezi ca vreau sa fac mai intai?? Sa fur bah! Ce? Credeati ca gata..daca m-am liberat, daca m-am invartit prin lume buna, daca am ajuns vedeta internationala de film..oau ce tare suna...mi-am schimbat naravul??? Neahh...de fapt acum, odata iesit de dupa gratii, ma cam plictisesc, sincer sa fiu. Asa ca ma duc sa mai dau o lovitura. Una mica. Asa in amintirea vremurilor de demult...sa ne distram si noi ca baietii ce mama ma-sii! Ca doar o viata am! Si pe aia in parnaie vreau sa mi-o petrec! Deci ramas bun, pe data viitoare. Cand ma voi libera si ma vor prinde astia din nou. Te pup! Te iubesc ciocoflendere! Sunt atat de fericit!”

Cine a vazut filmul lui Florin Serban Eu cand vreau sa fluier, fluier? Probabil toata lumea. Mai putin eu. Sa spunem ca am ratat un film despre care am scris insa, dar asta inainte de a se fi turnat. Ai inteles ceva? Nu? Nu-ti face mari probleme. Poti trece lejer peste acest paragraf care nu are nici o relevanta in text. Ok. Cine zice ca este bun? pai cum cine? aia de l-au premiat!!! serios? Pai si de ce l-au premiat ma? Le-o fi placut atat de mult?
Hm..ca sa vezi..atunci cand am auzit isprava am simtit ca plesnesc de mandrie... uite ma..ne apreciaza si pe noi cineva ma..uite ma ca avem si valori in tara asta de ratati..uite ma ca nu suntem doar niste geoarse culese de pe dambovita..iar al doilea motiv ..hehe..pai sa-ti povesteasca fata cum stau lucrurile: daca nu ai vazut filmul, afla ca din distributie a facut parte un puscarias minor de altfel la vremea aceea..ce ma..nu e un cuvant peiorativ dar daca asa le spune??? pe numele sau Papan Chilibar. Care mi s-a destainuit cu lux de amanunte, inainte de a fi ales sa-si joace rolul. Furturi, talharii, violare de domiciliu. Nimic spectaculos. Nu voi intra in detalii. Un pusti care mi s-a parut crunt de banal, pe care l-am vizitat in parnaie si cu care am stat ceva de vorba. Un pusti pe care apoi l-am vazut pe scena ci crede+ma mi-au cam dat ceva lacrimi in coltul retinei...(ajunsesem intre timp sa fraternizez cu dusmanul) si pe care l-am revazut din nou cu catuse la maini. Restul e....nu, nu tacere...ci doar o greata totala si plina.

2 comentarii:

  1. :) nici nu stiu ce m-a apucat..ma plictiseam aseara la job si m-a apucat asa deodata spiritul civic..ma rog e un fel de-a spune spirit civic.

    RăspundețiȘtergere