duminică, 15 noiembrie 2009

Eroi pragmatici

A deschis cineva un subiect despre care am vorbit mult la vremea respectiva. Deja tind sa ma repet, dar o fac pentru ca nu am scris inca nici un blog. Soldatii romani care se duc in Irak si care mor pe capete...Dragii mei, credeti-ma, am vorbit cu o familie indoliata anul trecut, i-am ascultat, i-am vazut cum plang si cum se dau cu capul de pereti...si nu m-au impresionat cu nimic. Soldatii romani care pleaca in teatre de razboi o fac cu buna stiinta si isi asuma orice risc. O fac pentru bani de-o casa sau de-o masina....isi risca viata pentru un pumn de arginti, cum s-ar spune. Nu se duc acolo din patriotism (si daca ar face-o ar fi prosti) si nici din spirit de aventura. Se duc pragmatici si se calca in picioare sa fie trecuti pe lista... Or sa ma judece multi, probabil. Nu ma voi supara, nu o voi lua ca pe o ofensa. Dar, cand ai o sotie acasa, niste parinti batrani si un copil de cativa ani....ai obligatia de a ramane langa ei...Soldatii nostri isi vand vietile pentru o casa. Punct. Iar cand decizi una ca asta, nu te mai plange. Nu oricine pleaca. Se pleaca pe pile, se apeleaza la cunostinte, la prieteni etc. Nu-i compatimesc. Mi-e mila de un amarat care moare calcat de o masina, de un batran care moare de foame si de frig, de un copil care moare in spital din neglijenta medicilor...dar de soldatii care mor pentru bani nu poate sa-mi fie mila. Ma dezgusta. Un om care-si lasa familia si pleaca fara sa stie daca se va mai intoarce este un om IRESPONSABIL. Daca ar fi fost obligat sa plece, jos palaria. Ar fi fost un adevarat erou. Asa nu este decat un mercenar ieftin. Carne de tun. Totul e devanzare in tara asta. Insasi viata. A fi erou nu inseamna sa mori pentru un pumn de bani. A fi erou inseamna sa mori neconditionat, gratuit pentru tara ta. A fi erou inseamna sa crezi in ceea ce faci, sa lupti cu inima, nu gandind la buzunarele goale, care ti se vor umple. A fi erou inseamna sa lupti pentru o cauza, un ideal. In nici un caz pentru bani, in razboiul altora

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu